videomarkedsføring

Workshop om videomarkedsføring til kommunens virksomheder

Online video er en vigtig del af virksomhedernes digitale omstilling. De virksomheder, der benytter video i deres markedsføring sælger langt mere end dem, som ikke gør. Det er derfor jeg kalder video for din digitale hindbærsnitte, som skal serveres til det første kundemøde. Det kundemøde sker online. 

Denne workshop er den eneste, af sin slags, hvor deltagerne har deres mobiltelefons videokamera fremme og får taget første skridt ud i videoproduktionen.

Tak til stresscoach Barbara K. Andersen, som til workshoppen præsenterer sig til sit eget mobilkamera. Senere valgte hun, at uploade videoen til YouTube og Facebook.

Workshoppens indhold

Workshoppens formål er at få deltagerne i gang med at markedsføre sig gennem video. Det er  vigtigt, at deltagerne kommer på banen fra start. Deltagerne bliver sat i gang med nemme øvelser i grupper, hvor de både skal optage hinanden og generere ideer til hinandens videomarkedsføring. Min erfaring fra Synergia/Fredensborg Kommune er at deltagerne er glade for øvelserne, der samtidig skaber rum for networking.

Det kommer jeg ind på

  • Hvorfor din hjemmelavede video virker
  • To videotyper – video til sociale medier vs. video på hjemmeside
  • Content marketing
  • Udstyr til lidt bedre video med mobilen
  • Optageteknik
  • Tricks der gør at din video virker på sociale medier
  • Video-SEO/Hvorfor du skal bruge YouTube
  • Lidt om videoannoncering 
  • Eksempler, eksempler, eksempler.

Målgruppe

Målgruppen er små og mellemstore virksomheder, der:

  • Sælger unikke produkter og ydelser B2B eller B2C
  • Overvejer at bruge video i markedsføringen, men ikke ved hvordan, man kommer i gang
  • Vil have ideer til, hvordan virksomhedens produkter/ydelser kan præsenteres på video
  • Er i tvivl om, hvilket udstyr virksomheden skal have fat i
  • Vil vide, hvordan virksomheden får skabt opmærksomhed på sociale medier og skaber en succesfuld YouTube-kanal.
  • Det er ligegyldigt om virksomheden sælger IT-løsninger eller coaching!

Tidligere deltagere siger...

”Workshoppen med Nanna Fock var rigtig god og gav mig nye vinkler på, hvad der er vigtigt for mig at tage højde for mht. brug af video. F.eks. havde jeg ikke tænkt på forskellen mellem at bruge video på min hjemmeside og på Sociale Medier. Nanna var god til at gøre indholdet levende og relevant med eksempler og klip fra ”det virkelige liv”. Og så var det supergodt med de små praktiske øvelser, der fik os op af stolene og i gang med det samme.”
Barbara Køgs Andersen, Coach, Mentor og Workshopleder www.barbarakandersen.com

“Super godt indhold, når man er ny på videofronten. Det var let forståeligt og med god energi.”

Daphne Kjær. Kosta-Kjær, ww.kosta-kjaer.com

Pris

5000 kr. ex. moms

Ekspert i videomarkedsføring - hvordan?

Læs mere om hvordan jeg har brugt video i online markedsføring internationalt for softwarevirksomheden QuantumWise A/S på siden “Om mig”.